Jeszcze jakieś kilka, a już na pewno kilkanaście lat temu sushi uchodziło w Polsce za danie ekskluzywne, dostępne wyłącznie dla osób najzamożniejszych. Zwykły szary zjadacz chleba często nie mógł więc go nawet skosztować. W tamtych czasach franczyza sushi nie byłaby więc zbyt dobrym pomysłem na biznes, bo ten biznes po prostu nie miałby racji bytu w czasach, w których ludzie żywili się głównie kotletami schabowym i zupami.
Franczyza sushi
Te czasy się jednak zmieniły. W tym momencie Polacy są już mocno zainteresowani kuchniami innych krajów i to nie tylko pizzą czy włoskimi makaronami, ale też właśnie potrawami mniej standardowymi, takimi jak tytułowe sushi. Popularność tego dania rośnie w niesamowitym tempie. Dziś zajadają się nim już nie tylko najbogatsi pracownicy korporacji, ale też nastolatkowie uczący się w szkołach ogólnokształcących czy po prostu zwykłe rodziny z dziećmi. Warto więc zaoferować ludziom coś, po co oni rzeczywiście chętnie sięgną. Na sushi panuje teraz większy popyt niżeli na typową polską kuchnię czy włoskie dania. A ten popyt z roku na rok będzie się tylko maksymalizować. O to akurat można być spokojnym.
Żaden lokal sushi nie oferowałby zresztą potencjalnym biznesmenom franczyzy, gdyby nie był to dobry i atrakcyjny pomysł na biznes. A jednak tak się dzieje. Popularne sieci, które od lat działają w branży gastronomicznej i od lat dostarczają klientom specjały kuchni japońskiej w tym momencie chętnie właśnie nawiązują współpracę z młodymi i początkującymi przedsiębiorcami, zapewniając im odpowiednie narzędzia do rozkręcania własnych lokali. Jedyne, co trzeba zrobić, to z tej opcji rzeczywiście skorzystać. Znaleźć sieć oferującą tego typu rozwiązania i od razu do niej napisać, starając się z nią w jakiś sposób skontaktować – czy to osobiście, czy to po prostu poprzez kontakt mailowy bądź telefoniczny albo nawet zwykłą pogawędkę na jakimś portalu społecznościowym.
Pomysł na biznes
Istnieją zresztą różne odmiany franczyzy. Istnieje chociażby coś takiego jak franczyza take away, polegająca na dostarczaniu klientom jedzenia na wynos. Warto więc posprawdzać sobie te różne opcje i samemu koniec końców zadecydować, jaki lokal rzeczywiście chciałoby się otworzyć i później poprowadzić.