Jeden z bohaterów książki “Upadłe anioły” Richarda Morgana powiedział: “Toczy się wojna, a my jesteśmy ponad tysiąc kilometrów od najbliższego oceanu. Naprawdę uważa pan, że sushi to taki dobry pomysł?”. Tak! Sushi to bardzo dobry pomysł. Przez ostatnie lata polscy konsumenci pokochali tą japońską potrawę i o ile początkowo była daniem elitarnym, o tyle dzisiaj jest bardzo popularna, zwłaszcza wśród młodszych osób – nastolatków i studentów. Ryż zaprawiony octem i owocami morza jako pomysł na biznes? Dlaczego nie?!
Franczyza Take Away
Franczyza sushi to obecnie bardzo popularny i rozwijający się profil lokali gastronomicznych. W tych szybkich czasach, w wiecznym pośpiechu. lokale takie stawiają na ekspresową obsługę klientów. Wszystko dzieje się sprawnie i w zawrotnym tempie a wprowadzony model “franczyza Take Away” zwłaszcza w czasach pandemicznych sprawdza się rewelacyjnie. Upadek wielu restauracji w tym trudnym okresie pokazał, że przyszłością gastronomii może być właśnie model stawiający na dowóz i odbiór jedzenia. Uniknięto w ten sposób problemu z nakładanymi ograniczeniami związanymi z ilością stolików w lokalu. Właściciele wprowadzają sprytną politykę biznesową. Sprawą pierwszorzędną jest lokalizacja. Kiedy inwestor ma już upatrzone miejsce opracowywany jest plan wykorzystania jego mocnych stron, przygotowuje się też odpowiednią aranżację wnętrza. Stawia się na zaufanych dostawców sprzętu, produktów i naczyń. Ustala się strategię promocji, właściwą dla lokum i potencjalnych klientów.
Działające w Polsce sieci franczyzy sushi, takie jak “Sushi World”, oferują kompleksową pomoc w rozwoju własnego biznesu z zachowaniem indywidualnego charakteru z włączeniem własnego pomysłu na menu. Organizowane są również zawodowe szkolenia pracowników, podczas których poznają oni receptury i uczą się przyrządzania dań.
Biznes dla każdego!
Tak naprawdę, właścicielem takiej restauracji może zostać każdy. Nie musi być to wcale osoba z doświadczeniem w gastronomii, wystarczy zaangażowanie, energia i chęć do nauki. Pomysł na biznes w klimacie potraw orientalnych to na pewno dla osoby, nie bojącej się wyzwań, strzał w dziesiątkę. Lokale sushi działają i rozwijają się w Polsce prężnie przynosząc zyski, zwłaszcza teraz w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego dzięki modelowi “take away”.