Choć do świąt Bożego Narodzenia zostało jeszcze dużo czasu, kolejne firmy coraz intensywniej przygotowują się na ich nadejście. Coraz śmielej mówi się o zmianach, z jakimi należy liczyć się w następnym roku, rośnie także zainteresowanie upominkami wręczanymi z okazji świąt nie tylko pracownikom, lecz i klientom.
Pomysł na upominek
Pomysłów na zestawy świąteczne jest wiele, a ich wybór w dużym stopniu uzależniony jest od tego, z jakim profilem przedsiębiorstwa mamy do czynienia i jakie oczekiwania charakteryzują zatrudnione w niej osoby i jej klientów. Podczas gdy jedne przedsiębiorstwa starannie planują akcje prezentowe przez cały rok, inne wprowadzają je niejako przy okazji, nie akcentując w szczególny sposób tego, iż mamy do czynienia z czasem dość wyjątkowym. Bez względu jednak na to, z jakim podejściem mamy do czynienia, samych upominków nie brakuje. Tradycja ich wręczania jest zakorzeniona w naszej świadomości od dziesięcioleci, a lekceważenie jej jest odbierane jako dość istotne wykroczenie.
Paczki upominkowe przekazywane pracownikom na ogół nie różnią się znacząco. W niektórych firmach ich zawartość jest uzależniona od czynników takich, jak choćby staż pracy osób, które mogą liczyć na prezenty, z trudem jednak nie oprzeć się wrażeniu, że odchodzi się już od takiego nastawienia. Nowym trendem jest też coraz większa neutralność charakteryzująca kosze prezentowe. Wynika ona przede wszystkim z tego, iż firma nie musi już delegować jednego bądź kilku pracowników do ich przygotowywania. Coraz częstszą praktyką jest powierzanie tego zadania profesjonalistom – firmom odpowiedzialną za upominki reklamowe, akcje promocyjne oraz inne aktywności związane z kreowaniem wizerunku swoich klientów.
Czy prezenty to dalej dobry pomysł?
Podejście do prezentów świątecznych ulega przeobrażeniom. Zmienia się zarówno wśród pracowników, jak i wśród pracodawców. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że kosze upominkowe jeszcze długo będą popularną formą podziękowania za pracę i wyrazem docenienia wysiłków wkładanych codziennie przez pracowników. Ich odbiór jest przecież pozytywny.